Wednesday, November 4, 2009

Lige over grænsen…

… Findes der mænd, som i de amerikanske film. Mænd, der er solbrune, veltrænede, uden hår på brystet og med de helt rigtige skægstubbe. Alle er de arbejdende mænd, med et job som naturligvis kræver en uniform – piloten, brandmanden, håndværkeren eller livredderen. Mændene er omsorgsfulde, følsomme, har glimt i øjet og så kan de synge med på Joe Cockers ”Up Where We Belong”.  Det er budskabet som Fleggaard i år, ovenpå sidste års kæmpe succes med halvnøgne/nøgne kvinder i røde bikinier og faldskærme, forsøger at lokke i os kvinder.

Mændene var solgt sidste år og en af reklamefilmene blev en viral succes og kåret som verdens bedste af Michael Arrington, den indflydelsesrige blogger fra Silicon Valley. Læs mere her

 

Virker reklamen?

Som kvinde sidder jeg tilbage og tænker – jeg har sgu da været lige over grænsen (læs i Tyskland/ Fleggaard) mange gange og de mænd har jeg aldrig set – tværtimod! Det jeg så var nok mere noget a la høj og ranglet eller lille med ølvom og pølse i hånden…

Selv synes jeg, at sidste års reklame var lige i øjet og lige til grænsen. Men årets reklame til kvinderne er i min optik lige under grænsen. Måske bliver jeg bare ikke fanget af knaldtilbuddet: Omo 6,4 kg. Color eller White til 75 kr.? Måske er der for lidt sex i reklamen, i hvert fald i forhold til sidste års reklame? Eller måske er kvinder bare ikke ligeså lette at narre, som mænd?

Det bliver interessant at følge den nye reklame og Fleggaardmændene og deres Facebookprofil. Kommer I til Fleggaard piger?

 

Dette års reklamefilm:

 

Sidste års reklamefilm kan ses her 

No comments:

Post a Comment